Dans är min passion

Jag minns första gången jag såg någon dansa,
som om de var från en annan planet.
Jag kunde inte sluta titta.
De var så fantastiskt, som om de trollade med sina kroppar.
Jag ville glida, snurra och flyga som de gjorde.
Men de var inte lätt.
Och de är det fortfarande inte.
Jag vill klara det, men jag behöver någon som tror på mig,
någon som säger till mig: Du klarar de, du kommer bli en underbar dansare.
Jag måste bara satas, jag måste våga göra det jag vill.
De jag älskar, varför hindra det.
Varför hindra drömmen som alltid funnits där?
Måste finna modet och säkerhetern i mig själv.
Jag måste träna och låta de komma.
Jag kan, men jag vågar inte.



Jag behöver någon som säger:
"Ge inte upp, var bara dig själv.
För livet är för kort för att vara någon annan."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0